Від початку карантину українці стали більше купувати в Інтернеті – юристи застерігають від шахраїв

Від початку карантину українці стали більше купувати в Інтернеті – юристи застерігають від шахраїв

unsplash.com

Експерти кажуть, що частка онлайн-торгівлі від загальних продажів в Україні до кінця року буде вже 11% від загального товарообігу.

Карантин вніс зміни у купівельні звички українців. Від його початку в Інтернеті пропонують свої товари дедалі більше українських виробників. Їхні власники зізнаються, що це їх навчило працювати краще, а юристи застерігають від шахраїв.

Про це йдеться 2 грудня в сюжеті ТСН.19:30.

Розробниця онлайн-платформи з генерування сайтів Алла Петриченко розповіла, що лише за перші 2 місяці карантину вони підготували понад 1200 інтернет-магазинів для українських брендів. Тепер робити сайти можна швидко й легко, наприклад, за допомогою інтернет-платформи, що генерує сайти автоматично. Замовлень у них цьогоріч утричі більше.

"Раніше, щоб зробити інтернет-магазин, треба було володіти спеціальними знаннями. Зараз на основі платформи створення інтернет-магазину може бути доступним навіть для підприємців-початківців", — каже Алла.

Від початку березня в Україні онлайн масово купували домашній одяг, маски та антисептики, товари для дому, гаджети для роботи дистанційно.

Але побільшало й інтернет-шахраїв. Про це кажуть у Держспоживслужбі. За 9 місяців карантину до них надійшло вже 1200 скарг на шахрайство від покупців. Але там твердять, що не завжди можуть допомогти.

"Перевірка відбувається тільки в тому разі, якщо є всі дані. Якщо крім телефону й адреси нема найменування — це вже неповна інформація. Цієї інформації недостатньо", — пояснює завідувачка сектору департаменту захисту споживачів Держспоживслужби Анастасія Сліпченко.

Шопінг онлайн: від початку пандемії в Україні зріс попит на інтернет-покупки

Шопінг онлайн: від початку пандемії в Україні зріс попит на інтернет-покупки

Перевіряти, у кого купуєш, треба заздалегідь.

"Є такий державний реєстр фізичних осіб і підприємців. Ви можете зайти, він безкоштовний, там можна робити запит", — каже Анастасія Сліпченко.

Реєстрація — єдине, що допоможе притягнути онлайн-магазин до відповідальності, кажуть юристи. А більшість продавців ухиляється від податків і працює неофіційно.

Юристи застерігають не купувати у соцмережах, бо там безліч підробних сторінок, фейкових продавців та неякісного товару. До Держспоживслужби, кажуть, звертається мало ошуканих, бо це неефективно.

"Зараз ми частіше отримуємо просто якісь відписки, а через суд це ефективно, та довго. Реально діє публічний тиск. Магазини самі виходять на контакт, самі повертають гроші. Якихось гарантій немає під час онлайн-покупок, на жаль. Є моменти, які ми можемо перевірити хоч якось", — розповів юрист Віталій Собкович.

Експерти кажуть, що частка онлайн-торгівлі від загальних продажів в Україні до кінця року буде вже 11% від загального товарообігу. До порівняння, у Європі — 15%. І хоча з часом в Інтернеті купуватимуть ще більше, онлайн таки не здатен перемогти офлайн. Тож звички у закупах будуть комбінувати.

Весняний локдаун боляче вдарив по обсягах продажів, але влітку та восени все наздогнали. Переважно через страх, що магазини знову можуть закрити на черговий карантин та неможливість виїхати за кордон, купівельна поведінка змінилася — покупці вже не ходять магазинами, аби просто подивитися, а обов'язково щось купують.

Наступна публікація