Міністр перебуває вдома на самоізоляції та продовжує працювати дистанційно.
14 листопада міністр охорони здоров'я України Максим Степанов отримав позитивний тест на коронавірус та пішов на самоізоляцію. А вже 15 листопада хворий очільник МОЗ заявив, що планує пройти весь цей період, як звичайний пацієнт, фіксувати всі етапи й одразу, разом з командою шукати шляхи вирішення проблемних питань.
"...Весь час пандемії я дивився на ситуацію з COVID-19 очима лікарів. Тепер маю можливість пройти цей шлях в ролі пацієнта. Оцінити та на власному досвіді перевірити, як працюють маршрути пацієнта та протоколи лікування", - зазначив він у відеозверненні 15 листопада у Facebook.
ТСН.ua зібрав усю інформацію про перебіг хвороби міністра Степанова, перевірений ним "шлях пацієнта", інфікованого СOVID-19 та реакцію соцмереж на таку ініціативу високопосадовця та стан медичної системи.
Як та де лікується Степанов
14 листопада Максим Степанов повідомив, що інфікувався коронавірусом. Відтоді він перебуває на самоізоляції вдома та тестує на собі як звичайний пацієнт медичну систему. Очільник МОЗ має легкий перебіг хвороби і продовжує дистанційно працювати та щодня проводить традиційні ранкові брифінги щодо ситуації з коронавірусом в країні, а також інформує суспільство про власний досвід щодо перевірки, як працюють маршрути пацієнта, протоколи лікування та гаряча лінія МОЗ.
Досвід очільника МОЗ у проходженні "шляху пацієнта"
1 крок - звернення до сімейного лікаря
Декларація з сімейними лікарями
Виявилося, що у Максима Степанова немає сімейного лікаря і він досі не підписав декларацію з ним. Тому перший висновок, який зробив очільник МОЗ, це те, що необхідно вирішити проблему підписання декларації з сімейними лікарями онлайн. "У людей, хворих на COVID-19, має бути така можливість. Впевнений, що нам вдасться з цим розібратися вже цього тижня", - заявив він. Тож подальші кроки "ковідного маршруту" Степанова особливо цікавими будуть для тих, у кого підтвердився СOVID-19 і також немає підписаної з лікарем декларації.
Створення бази лікарів, які консультуватимуть хворих, які не мають сімейного лікаря
Максим Степанов ініціював створення бази лікарів, які будуть оперативно консультувати пацієнтів, в яких ще немає декларації з сімейним лікарем, щодо лікування коронавірусної хвороби вдома. "Також, виходячи з того, що певна кількість громадян не підписали декларацію з сімейним лікарем, необхідно зробити так, щоб вони все ж отримували контакти лікаря, який буде вести їх весь час захворювання та призначати лікування. Такі лікарі мають бути в усіх регіонах України. Проблематику зафіксував. Починаємо вирішувати!", - наголосив міністр охорони здоров'я.
2 крок - консультація лікаря телефоном
Максим Степанов повідомив, що телефоном отримав консультацію лікаря щодо стану здоров'я та подальших дій. "Хочу зазначити, що на цьому етапі — питань немає. Лікар відпрацював чітко: все пояснив, надав детальні відповіді та необхідну інформацію. Проте ті пункти, про які я зазначив у попередньому дописі, залишаються актуальними. Працюємо над вирішенням проблемних питань", - проінформував він.
3 крок - консультація контакт-центру МОЗ
Наступним кроком міністра стала перевірка роботи гарячої лінії МОЗ із протидії коронавірусу. "У неділю (ред. - 15 листопада) я зв'язався з нашим контакт-центром, де отримав необхідну інформацію щодо подальших дій, адже не маю підписаної з сімейним лікарем декларації. Мені порадили зателефонувати до однієї з київських лікарень. Так і зробив. Розмовляв з черговим лікарем, розповів про самопочуття/симптоми та отримав консультацію щодо лікування вдома", - зазначив Степанов.
4 крок - встановити постійний зв’язок із сімейним лікарем
Наступний крок – отримати зв'язок із сімейним лікарем, вже на постійній основі. Для цього у контакт-центрі МОЗ необхідно запросити перелік телефонних номерів відповідних медзакладів. Їх також можна знайти також на офіційному сайті НСЗУ у розділі "Для громадян". Далі – телефонуємо до відповідного закладу, реєстратурі надаємо особисту інформацію. Після обробки інформації пацієнту має бути прикріплений сімейний лікар.
"Сьогодні пройшов цей етап на власному досвіді. Достатньо швидко. Наразі чекаю на дзвінок від свого сімейного лікаря, який оцінить стан здоров’я та скорегує подальше лікування", - розповів інфікований голова МОЗ.
5 крок - призначення лікування
За кілька годин після того, як я залишив заявку у лікарні, зі мною зв'язалася сімейна лікарка, повідомив Степанов. З’ясувавши детальну інформацію щодо стану здоров‘я, лікарка запитала, коли я робив тест, перевірила персональні дані та дані щодо моїх близьких — адже відомості про них, як контактних осіб, мають бути передані епідеміологам. Далі лікарка призначила відповідне лікування та дату наступного зв‘язку. Цей етап пройшов швидко та зрозуміло.
Алгоритм дій для пацієнта, який має підтверджений COVID-19 (або підозру), але не має підписаної декларації із сімейним лікарем наступний:
- Подзвонити за номером контакт-центру МОЗ (0-800-60-20-19) та отримати номер телефону амбулаторії, яка закріплена за вашим районом. (Перелік цих номерів також можна знайти на офіційному сайті НСЗУ у розділі “Для громадян”).
- Зв'язатися з амбулаторією, надати свої персональні дані. Реєстратура зафіксує інформацію та сконтактує із сімейним лікарем.
- Далі вже сімейний лікар телефоном консультує, призначає лікування та слідкує за станом протягом всього перебігу хвороби.
- Якщо це підозра, і тесту немає — сімейний лікар відправляє за адресою пацієнта мобільну бригаду для проведення дослідження на COVID-19.
- Підписати ж декларацію можна вже після одужання. Наразі ж триває робота над тим, щоб надати можливість людям підписувати декларацію онлайн.
Реакція соцмереж
У соцмережах активно обговорюють лікування Степанова від COVID-19.
Желаю министру Степанову, как простому пациенту, получить простую медицинскую помощь, которую он заслужил. За 2,5...
Опубліковано Еленою Трибушною Понеділок, 16 листопада 2020 р.
Не того міністра назвали «доктор смєрть». Повністю підтримую ініціативу Голос звільнити міністра Степанова. Його...
Опубліковано Антоном Голобородьком Вівторок, 17 листопада 2020 р.