На низькому старті: президент МАУ пояснив, чому авіакомпанії вже продають квитки та коли відновляться польоти

На низькому старті: президент МАУ пояснив, чому авіакомпанії вже продають квитки та коли відновляться польоти

Фото: Аеропорт "Бориспіль"

В Україні діє заборона на пасажирські авіаперевезення щонайменше до 22 травня.

Українські та міжнародні авіакомпанії, які працюють в Україні, вже продають квитки на рейси після 22 травня та на наступні 12 місяців. Саме до 22 травня в Україні діє карантин задля недопущення поширення нового коронавірусу COVID-19. Одне з обмежень стосується саме заборони регулярних пасажирських авіаперевезень.

Не виключено, що українська влада може подовжити обмеження на авіаперельоти і після 22 травня. Президент "Міжнародних авіаліній України" Євген Дихне в інтрев'ю кореспондентці ТСН Аллі Хоцянівській пояснив, чому авіакомпанії вже продають квитки та що робитимуть, якщо карантин на польоти буде подовжений.

- Чому авіакомпанії почали продавати квитки, хоча досі незрозуміло, коли відкриється авіапростір?

- Авіакомпанії не почали продавати. Всі авіакомпанії світу, як правило, продають свої квитки заздалегідь на глибину до 12 місяців. Так само МАУ продає свої перевезення заздалегідь до 12 місяців наперед. І ці продажі існують в системі продажів, і вони існували раніше. А чому на ті дати, на які ми ще не знаємо, чи буде можливість літати, не закриті продажі – це пов’язано з тим, що основним документом, який зобов’язує компанію скасувати рейси, є НОТАМ Державіаслужби. А він виникає, коли Кабмін ухвалює рішення про подовження карантину до певної дати. На сьогодні дія НОТАМ, згідно з постановою Кабміну, - до 22 травня. До цієї дати рейси скасовані, а від 23 травня ми не маємо юридичних підстав їх скасовувати. Буде офіційно подовжено карантин до нової дати – буде подовжуватись скасування рейсів авіакомпаній. А нині рейси, як продавались, так і продаються, оскільки ніхто не розуміє, до якого часу буде це обмеження на переміщення.

- Мінінфраструктури висловилось, що дії авіакомпаній передчасні і вони вводять в оману людей. Пасажири реально можуть подумати, що відновлюється авіасполучення.

- Всі авіакомпанії перебувають в однаковій ситуації, оскільки регулювання обмеження переміщення регулюється урядом. Наприклад, карантин закінчується, не важливо у яку дату, куди авіакомпанія може полетіти? Тільки в ту країну, де карантин також закінчився і немає заборони на ввезення громадян України. Тому, я думаю, всі авіакомпанії в однаковій ситуації – у всіх продажі відкриті на велику глибину і тут питання, як це сприймати. Закінчиться карантин 22 травня – ми організовуватимемо рейси туди, де також відкрито. Продовжать обмеження – ми скажемо пасажирам, вибачте, ми не можемо зараз вас відправити. І ми не знаємо, коли карантин закінчиться, зараз всі країни обережно усувають дію карантину, щоб не погіршити ситуацію в економіці, щоб карантин мав достатній термін, а не надмірний. Коли побачать можливість відкривати – відкриватимуть.

- Чого ви чекаєте, за власними відчуттями, - закінчення карантину чи подовження?

- Ми готуємось до старту. Ми розуміємо, що старт не буде легким, і для нас особливо великого значення вже не має – 22 травня чи 15 червня. Ми збиткуємо нині у простої, ми точно будемо зазнавати збитків на старті. Ми просто готуємось, коли буде можливість, тоді і почнемо літати. Така ситуація, що всі на низькому старті.

- І все ж, чи доцільно зараз продавати квитки на 22 травня?

- А на 15 червня можна? А на 15 липня можна? Хто може зараз визначити дату, до якої треба точно закрити продажі – ми не можемо. Уряд визначив цю дату – 22 травня – і ми маємо підстави до цієї дати точно закрити продажі, а після цього це вже ворожіння на каві. Ми, як всі бізнеси України, чекаємо на розпорядження уряду, і, звичайно, хочемо найшвидшого зняття обмежень.

Нагадаємо, Мінінфраструктури створило триетапний план запуску пасажирських перевезень. Повне відновлення потягів та міжнародного авіасполучення можливе тільки після повного завершення карантину.

Повʼязані теми:

Наступна публікація