Українське метро не працює майже два місяці.
Майже два місяці у Києві, Харкові та Дніпрі не працює метрополітен. Закрити підземку вирішили в уряді через карантин, викликаний епідемією коронавірусу. На відміну від України, світові мегаполіси до таких кардинальних заходів не вдавалися.
Як метрополітен та наземний транспорт працює у світі під час пандемії коронавірусу — у сюжеті Сніданку з 1+1.
В американському Нью-Йорку понад 180 тисяч хворих на коронавірус. Утім, наймасштабнішу підземку світу закривають лише від першої ночі до п’ятої ранку, щоб встигнути дезінфікувати станції та поїзди. Для Олексія Прокопенка нью-йоркська підземка – це чи не єдиний спосіб зручно переміщуватися містом. Утім, під час епідемії масово користуватися нею припинили.
"Зараз метро користуються тільки ті люди, яким дуже потрібно доїхати або до місця роботи, або це лікарі. Також - це люди, яким треба виконувати свої функції, щоб забезпечити життєдіяльність міста", - розповів Олексій Прокопенко, який мешкає в Нью-Йорку.
У столиці Франції, президент якої пандемію називає не інакше, як війною, сполучення в місті теж не зупинялося. "Ходив весь транспорт – як метро, так і автобуси, трамваї і так далі, але всього 30%",- розповіла Анна Гармаш.
Цього цілком вистачало, щоб перевезти всіх, кому це було потрібно. Попит на транспорт у рази знизився, бо в місті запровадили спецдовідки – без поважної причини не можна було просто вийти на вулицю.
Уже зараз парижани практично повернулись до звичної кількості громадського транспорту. У місцях, де більше пасажирів, додають рухомий склад, щоб люди могли тримати дистанцію. У години пік потрапити в транспорт можна лиш з довідкою від роботодавця. "Без цієї довідки до десятої години ранку, наприклад, теж не можна заходити в громадський транспорт", - додала дівчина.
Збідніти на 135 євро можна, зайшовши у підземку без маски. Утім, їх роздають на вході та дезінфікують руки.
Естонський Таллінн – це зовсім невелике містечко порівняно з цими мегаполісами. У ньому від околиці до центру – годину пішки. "Проте транспорт не обмежують. Вони вважають, що це головна артерія міста. Якщо її заблокувати, то людям, навпаки, буде більше проблем", - розповів Роман Кононов, що проживає в Таллінні.
Людей в автобусах не рахують, силоміць кількість пасажирів не обмежують. "Тут такого не може бути. Вони намагаються в інший спосіб: збільшують кількість транспорту, щоб була більшою відстань між людьми", - додав хлопець. Під час пандемії муніципальний транспорт безкоштовний для всіх.
Кореспондент Сніданку з 1+1 Антон Ночвін.