До кінця пандемії українські АН, ймовірно, встановлять ще один рекорд — за кількістю годин, проведених в повітрі.
Після фурору у Варшаві український літак "Мрія" знову вирушив до Китаю за медикаментами, медичними масками та тестами на коронавірус. Цього разу він має доправити вантаж до Франції. ТСН отримала ексклюзивний коментар з кабіни пілотів АН-225 записаний на висоті понад 10 тисяч метрів. Як працюється у ці напружені дні екіпажу найбільшого та найпотужнішого літака у світі і який світовий рекорд несподівано встановив "Мрія", в сюжеті ТСН 19:30.
Відеотрансляцію прильоту українського літака "Мрія" до Варшави в прямому ефірі переглядають 80 тисяч людей. Відео командира екіпажу з кабіни літака — майже мільйон.
Щоб розвантажити українського гіганта, десятки людей напружено працювали кілька годин. Тим часом менеджери авіакомпанії "Авіалінії Антонова" порахували – "Мрія" несподівано для них самих встановила ще один світовий рекорд, Цього разу за обсягом вантажу, який вона привезла до Варшави.
"Він склав майже тисячу кубічних метрів у вантажному відсіку літака. Це світовий рекорд в цивільній авіації", — пояснює комерційний директор авіакомпанії "Авіалінії Антонова" Андрій Благовісний.
Після короткого відпочинку пілоти знову беруть курс на Китай. Журналістам вдається отримати коротке інтерв'ю з командиром екіпажу Дмитром Антоновим.
"Вітаємо з борту літака з висоти 10 670 метрів. Дуже пишаємося тим, що робимо маленький внесок у велику справу боротьби з пандемією коронавірусу COVID-19. Ці рейси доволі незвичайні. Літають виключно транспортні літаки. В повітрі абсолютна тиша, аеродроми закриті", — розповідає він.
Українські пілоти вражені тим, як їх зустрічали в Китаї — кажуть, є відчуття, що потрапили на іншу планету. Усі працівники аеропорту ходять у захисних костюмах, схожих на скафандри. Після завантаження медикаментами та масками українська "Мрія" візьме курс на Францію, де її дуже чекають.
"Це важливо і для України і для Франції. Ми не просимо допомоги, ми її надаємо", — коментує Олег Шамшур, надзвичайний та повноважний посол України у Франції.
Роль українських "Русланів" та "Мрії" у порятунку Європи від епідемії оцінив і Генсек НАТО Єнс Столтенберг.
"НАТО користується українськими літаками, щоб забезпечити стратегічні перевезення. Я бачив їх, вони величезні, надзвичайно потужні. Вони важливі для транспортування медичного обладнання з Китаю по всьому світу для членів північноатлантичного альянсу", — сказав він.
До кінця пандемії українські АН, ймовірно, встановлять ще один рекорд — за кількістю годин, проведених в повітрі. В усіх "Русланів" та "Мрії" розписана кожна година на місяць вперед.
Кореспондент ТСН Олександр Загородний